De Lustige Reiziger

Bueonoiseren

Succes Buenoiseert. Dat denk ik. Ik kan het zelfs bewijzen.


Ik voel dat enige toelichting wenselijk is. Ok dan!

Ken je dat houterige TV-spotje? Van Mark Tuitert. En een jonge dame. Nee?! Je hebt ook altijd spelbrekers. Ik ga het uitleggen. Het gaat zo.


Mark Tuitert staat bij een snoepautomaat. Hij heeft trek in een bueono. Zelf heb ik nooit van deze verwennerij mogen genieten. Maar Mark zweert er bij. Haalt er zelfs medailles mee op de Olympische Spelen. Er wordt zelfs gefluisterd dat Mark zijn schaatsen voor de wedstrijd staat in te smeren met.........Eigenlijk is Mark meer van de kinderbueno. Maar dat zou volgens het reclameburo verkeerde associaties kunnen oproepen. En daarom wil Mark nu dus een gewone volwassen-bueono.


Hij staat dus bij die automaat en ....verdorie....hij heeft geen kwartjes meer. Lullig. Maar redding is nabij. Er komt een niet onaantrekkelijk uitziende dame bij de automaat staan. Leeftijd Mark. Eigenlijk iets jonger en meer meer geschikt voor de kinderbueno. Maar goed, een kleinigheid houd je altijd nietwaar. Zij heeft wel kwartjes. Jippie! Mark helemaal in zijn nopjes. Maar Mark heeft buiten de waard gerekend. Deze meer dan behoorlijk goed gelukte dame 'trekt' de laatste (wat een toeval) bueono uit de automaat. En zij is voornemens deze eens lekker in haar eentje op te gaan peuzelen.


Mark staat er wat beteuterd bij (Mark staat er wat mij betreft altijd wel wat beteuterd bij maar dit terzijde). Echter, net voordat dit ongelolijke lekkere ding die laatste bueono wil gaan verobereren herkent ze Mark en ze zegt: 'jij bent toch Mark Tuitert, die schaatster'? (het is van belang dat je de beide r'en met een hete aardappel in de keel uitspreekt, en 'm even aanhoudt, doet zij ook). Mark bevestigd dit met een ja en combineert het antwoord met een schalkse blik. Hierop deelt zij haar bueono met Mark. Niks aan het handje zou je zeggen, kind kan de was doen, kat in 't bakkie, what's the problem. Laat die jonge van z'n bueono genieten. Gerrit, what's up?


Jullie hebben 'm nog niet door dus. Ok. Hier komt mijn stelling: Als dat waanzinnige ongelofelijke lekkere stuk die zo op de voorkant van de Wehkamp kan gevraagd had: 'jij bent toch Markt Tuitert, die schaatser? En er was geantwoord: 'eh nee, ik ben die bobsleer die met de Olympische Spelen niet naar beneden durfde te glijden.... In dat geval had zij die bueono nooit met hem gedeeld. Zekers te weten!


Aha!! Zie hier het bewijs: 'succes buenoiseert'.


Ik daal al ruim 20 kilometer af. En echt, ik heb geen idee hoe lang dit nog zo doorgaat. Ik kom van erg hoog. Ik ga naar erg laag. En dan heet het al snel dalen. Ik knijp de remblokjes bijna voortdurend in de slijtagestand. Na al die klimdagen is dit echt geweldig! De ene haarspeldbocht volgt op de andere. Ik neem ze met behoorlijke snelheden. Ik baan me een weg al slingerend naar beneden. Ik moet de bochten goed 'inzetten' om met deze snelheden steeds goed uit te komen. Ik val van de ene bocht in de andere. Wat een heerlijk gevoel. Ik voel me net een bobsleeer die zich een weg naar beneden baant.

Ik ben vanochtend alleen vertrokken. Mattias rijd z'n eigen tempo. Waarschijnlijk zien we elkaar in Islamabad. Op de camping. Ik heb een ongeloflijke intrinsieke fietszin. Ik ben in topvorm. Neem de omgeving helemaal in me op. Reageer op alles iedereen die ook maar iets roept, fluit, met z'n tong klakt, met lichten seint, duimen opsteekt. Wil je met me op de foto? No problem. Ik vind het helemaal leuk. Alles is best. Ik heb superzin. Ik maak fotos. Ga gesprekken aan. Het is een echte feestdag.


Enige minpunt is een aanval van acute diarree. Zomaar opeens. Al heb je dat natuurlijk al snel met een acute aanval. Weet ook niet waar ik de nadruk nu precies op moeten leggen: op 'acuut' of 'aanval'. Doe beide maar. Ik weet nog net wc papier bovenuit mijn tas te grissen. Achter een rotsblok iets van beschutting te zoeken. Broek naar beneden. En huppaake! Het hele zaakie komt er in een keer uit. Het lucht op. Ik zal voortaan iets minder avontuurijk moeten zijn met het voedsel dat ik eet.


Het is vrijdag. En de Pakistanen nemen dit woord zeer letterlijk. Het is nl voor iedereen een vrije dag. Een dag om Allah te dienen en te gedenken. Het land ligt collectief plat. Geldt ook voor de zaterdagmiddag en voor de hele zondag. En daar dien je wel rekening mee te houden als je reist in dit land. Want alles is dan gesloten. Banken. Winkels. Eigenlijk alles. Natuurlijk zijn er een paar spelbrekers die hun winkeltje wel openhouden. Maar dat percentage ligt erg laag.

Ik fiets vandaag door een schitterend gebied. De ene afdaalpas nog mooier dan de andere. Het ene uitzicht nog meer breathteakinger en heartstoppinger dan het andere. Even na vieren kom ik aan op mijn einddoel voor vandaag: Balakot. Ik heb 80 kilometer op de teller staan. Netto rijtijd is 5,19 uur. En de hoogst gemeten snelheid: 54.17 km/uur.


Ik ben de bergen uit. Naar beneden gegleden. Ik wel!


Het is misschien een beetje raar, maar ik heb opeens enorme zin in een Bueno.



Reacties

Reacties

Sandra

Wat ik me nu afvraag is hoe je in godsnaam tijdens zo'n avontuur kunt denken aan een bueno-reclame, hahaha

Jos Willems

Hallo Sandra,
tekst van onze Gerrit moet je goed lezen! Die ouwe Sigmund Freud wist het al: what's on a man's mind? En zeker een man alleen zoals Gerrit, die denkt alleen maar aan "lekkere dingen".

sandra

en dan is het eerste wat in je opkomt...... Bueno!!!!!! HAHAHA

ro

wat zou je de volgende keer wel meenemen wat je deze keer niet hebt "ingepakt" Gerrit?
haha, chikkies.
je hebt ook nog een voor en achterkant, boven en onderkant, dus met 6 kom je een heel eind
nu begrijp ik ook de term trektocht wat beter
enjoy :-))

Hans

Ha die Gerrit. Vanochtend je verslagen van de afgelopen week doorgelezen. IK kan enigsins je gevoel delen als je zo stuk zit en gelukkig enkele dagen later weer TOP bent. Goed je te zien op de foto (ga ervan uit dat je niet de man bent met de baard!). Ik begrijp dat je nu het meest slechtse deel van de wegen achter je hebt gelaten. Geniet er van joh; zoals ik al eerder schreef, hier mis je niets! Oh ja, toch nog wat: Harry Muskee is overleden. wellicht al doorgedrongen in Pakistan. We hadden het hier samen nog over vlak voor je vertrek. Goede week gewenst en tot volgende week. Groet Hans.

Karin V

Hoi Gerrit, halleluja
Overigens hoef je voor het mooie weer niet daar te zijn hoor. Nu op 1 en 2 oktober is het hier zelfs rond de 25 graden - de boeren zijn ongelooflijk druk met oogsten. Die kunnen hun geluk niet op!
Doe voorzichtig en veel plezier op weg naar India. Ik blijf je volgen.
Groetjes

Karin V

Trouwens mooie haarcoupe! Hoe lang was de kapper er mee bezig geweest????

Ellen

wordt t niet eens tijd voor een pakistaanse schone? Man, je verzuipt nog eens in die hormonen van je...

K@r!n Marathongirl

Vandaag hebben Adriaan en ik hier in NL ook een heel klein beetje afgezien: 32 km gelopen in 3.15.

Maar ik wilde je eigenlijk iets anders vertellen. Ik krijg net de Libelle van m'n moeder (heb zelf geen abo hoor, dacht je dat echt?). Zal ik hem naar je opsturen? Er staat nl. een leuk intervieuw in met (jawel!) Caroline Tensen en ik citeer: "Als oudere vrouw kun je zomaar van het scherm verbannen worden". Maar gelukkig is ze momenteel weer veel op tv. Dat wilde ik je ff laten weten, haha!

willem L

En Hella Haasse is ook ook al dood, en ook nog naar diverse versies van Hallelujah gekeken vanavond! Maar de herten hebben goed geburld ook nog vanavond gehoord en gezien, en, oja gisteren in navolging van jou een stukje gefietst, gewoon over de Veluwe. Daar fiets je 115 km binnen 4 uur, zonder dat je achteras je in de steek laat, maar ja daar heb jij dan weer niks aan daar in Pakistan!
Groeten
Willem

gerda

Mooi om over je feestdag te lezen! En wat trouwens een prachtige foto van een nog prachtiger en mooie man, hierbij het verhaal. Die zachte, vriendelijke en toch ook olijke ogen! WIl ik wel een afdruk van als je terug bent.

Zondag was ook een feestdag hier: 's middags in de Rijn gezwommen en 's avonds herten horen burlen inhet Deelerwoud, maar helaas niet gezien. Op dezelfde dag in oktober!!
Het water was heerlijk, in de nevengeul bij het pontje naar Driel. Uitzicht op de Westerbouwing aan de ene en aan de andere kant de Rijndijk naar Driel. Geen K2, maar ook heel mooi! En voldoende ruimte op het strandje en op het badlaken, je had er nog prima bij gepast......

Maandag natuurlijk weer gewoon aan t werk, dat wel.
Dus geniet maar lekker van je avontuur en mail nog s wat vanaf de camping. Take Care

Willem van A

Logisch gevolg van snel naar beneden racen is dan ook een aanval van de racekak! Sommige BNers gaan daar speciaal voor naar de ontslakkingskliniek van P Brard op Ibiza, jij krijgt het er gratis bij. You lucky bastard!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!