De Lustige Reiziger

Press

Er lopen onwaarschijnlijk veel journalisten rond in Pakistan en India.


Wanneer ik een dorpje of stad binnenrijd en even blijf staan. Dan komen ze tevoorschijn. Geen idee waar vandaan. Geen idee hoe ze mij zo snel hebben gespot. Geen idee. Maar het is vast een kernkwaliteit van journalisten. Daar zijn waar het nieuws is.


Journalisten worden in deze landen betaald voor de stukjes die ze schrijven. Ze hebben geen basissalaris. Niets schrijven, geen geld. Dus zo'n fietser is behalve reuze interessant tevens een mooie gelegenheid om wat geld te verdienen.


Overigens ben ik verschillende malen uitgenodigd om mee uit eten te gaan. Journalisten willen graag gezien worden in het bijzijn van foreigners. Tweemaal ben ik er op in gegaan. Maar echt bevredigend was dat niet. Het gaat er meer om om gezien te worden voor die gasten. Daarbij, lopen ze die godsganze tijd te mobielen. Zit je er mooi voor Jan-lul bij. Dus, ik bedank tegenwoordig beleefd.


Het is altijd een hele happening. Collega's pressmannen worden gebeld. En die komen ook allemaal. Vaak binnen enkele minuten. Vragen worden gesteld. Foto's gemaakt. Dit hele mediacircusje duurt toch al gauw een uur. In aanmerking nemende dat ik dit nu al zo' n tien keer gedaan heb...... betekend dat ik dus al ruim een (1) werkdag heb besteed aan het geven van interviews.


Eigenlijk hoeft het allemaal voor mij niet meer zo. Maar gisteren was het weer raak. Gelukkig vingen Heahter en Stuart de meeste 'media-klappen' op.


Heahter vroeg na afloop aan de of de journalist of hij een link van het bericht naar ons emailadres zou willen sturen. Slimme meid. Heeft haar school wel afgemaakt!


Helaas is hij zijn belofte niet nagekomen en heeft geen link gestuurd. Maar ik heb wel de krant weten te bemachtigen. En die is weer gescand.


Dus nu kunnen jullie je eigenste Gerrit zien (en lezen als je Urdu machtig bent) in een plaatselijke krant ergens in Noord India.


Voorpagina. En in kleur. Dat dan weer wel.



Reacties

Reacties

roel

wereld beroemd die lustige fietser :-))

Ellen

en op tv, en op de voorpagina van de landelijke krant! Leuk man!

Willem van A.

Psssst Gerrit, ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat Joop v Tellingen ook naar India is om jou te paparazineren, niet verder vertellen, maar kijk goed om je heen!

n.c.aarts@hetnet.nl

hoi ik heb een beroemde buurman leuk hoor groetjes nannie Je huis staat er nog steeds hoor daaaaaaaaaaaaaag

Gerrit

Hey Willem, ik zal 'm in de gaten houden. Als ik 'm opmerk: drie maal daags een ......

Hallo Buuv, leuk dat je meeleest. Je snapt natuurlijk als ik terug ben dat ik dan weer heel gewoon je buurman ben.....

K@r!n

Is dat wel zo Gerrit, ben je dan weer gewoon? Ik denk het niet. Denk dat je best een beetje veranderd bent, door al deze ervaringen! Misschien wordt je zelfs wel een wijs man...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!