De Lustige Reiziger

Charger

Je hebt zo'n rijtje. Barcelona, Milaan, Madrid, Londen, Parijs, Venetie, Lissabon, Biddinghuizen. Stuk voor stuk leuke plaatsen om een weekendje of een midweekje naar toe te gaan. Die laatste in het rijtje is overigens de meeste onderschatte van het stel. Nog niet overlopen door hordes toeristen. Dus grijp u kans. Is een tip!

Nepalganj krijg ik er in dit rijtje vooralsnog niet bij ingepropt. K' zou wel willen hoor. En Nepalganj vast ook wel. Dus de wil is er wel. En ik heb het ook wel geprobeerd hoor. Om te kijken of het potentie heeft om aan het rijtje toegevoegd te worden. Maar ik zie niets. Geen hand voor ogen. En zelfs als ik de hand voor mijn ogen weghaal. Stof. Stof. En nog 's stof. Nepalganj is gehuld in een (1) grote stofwolk.

'Don't go to Nepalganj'! And when you find yourself in Nepalganj go as fast as you can from there ' Het is niet de exacte tekst uit de Lonley Planet. Maar ik heb wel iets van een strekking te pakken.

geoogste rijstvelden.......

Drie keer raden waar ik mij op dit moment bevindt? Heel fijn. Goed geraden. En nog wel in een keer. Toe maar. U glijd als een niet Hollandsche Olympische Bobsleer zo door naar de volgende ronde. Houd er wel rekening meer dat de antwoorden daar lastiger te geven zijn. Althans, de goede. Verkeerde antwoorden geven is natuurlijk helemaal niet moeilijk. Tenzij dat natuurlijk weer de bedoeling is. Dan wel. Anders niet.

Tot een uur of vier was het puur genieten geblazen. Vandaag. Met de nadruk op blazen. De temperatuur blies zichzelf op tot 38 klein nulletje C. De zon had een topdag. En de wind had een off-day. Wat wil een fietser nog meer!

'Nou, ik weet wel iets'. Een batterijcharger voor mijn fotocamera. Die wil ik van Sinterklaas. (want jullie zullen inmiddels al wel weer van die heerlijke pepernoten lopen te snoepen....ah....wil iemand van jullie een letter G kopen, melkchocolade, met hazelnoten.....geen puur .......niet met elkaar overleggen van koop jij het of ik.....en ook niet denken ......die ander doet het wel......en ook niet te lang wachten......de letter G is erg gewild......dat weet je alleen als je voornaam met een G begint......anders waarschijnlijk niet.....tenzij je een letter moet kopen voor iemand wiens voornaam met een G begint......dan waarschijnlijk weer wel.........is voor mijn zo'n leuke verrassing als ik terugkeer.....nou ja, kijk maar even......ik ben er dol op.....ook op zoet woonbootjesdrop van de Aldi, trouwens, maar nogmaals kijk maar even......je zou me er wel een groot plezier mee doen.....maar ik zal verder niet aandringen......beide mag natuurlijk ook.......ik zal het niet 'door mekaar eten' beloofd.......maar kijk maar even......o ja, pepernoten met een melkchocoladelaag.....die man of vrouw die dat bedacht heeft, die moeten ze toch ook een standbeeld geven......wat een gouden combinatie......maar kijk maar even).

Ik ben even van de hoofdweg afgeweken. Ik hoop in de grote stad Nepalganj een batterijcharger te vinden. Potdomme! Ik ben in Nepal. Ik passeer zoveel mooie fotowaardige plekjes. Ik wil foto's kunnen maken. Als mijn zoektocht niet het gewenste resultaat oplevert, dan moet ik maar investeren in een klein compactcameraatje. Het is niet anders.

Nepalganj ligt tegen de Indiaase grens aangeplakt. Maar dat moet je weten. Want dat kun je niet zien. Vanwege het vele stof. Je kunt de stad wel horen trouwens. De Indiaase invloeden zijn hier duidelijk merkbaar. Stof. Toeteren. Chaos. Vuil. Die vier componenten worden hier moeiteloos op z'n Indiaas door elkaar gehusseld. En op een dienblaadje aan mij gepresenteerd. Vandaar het advies van de LP. Don't go there. Maar ja, de LP houdt natuurlijk geen rekening met een stukke batterijcharger. I have to go there.

En. Heel fijn. Ik heb een beginnersfout gemaakt. Ik ben laat op de middag aangekomen. Te laat. En dat is nooit gunstig. Zo ook nu niet. Alle hotels zitten vol. Er is er nog een (1) die kamers heeft. Maar da's natuurlijk (is een wetmatigheid) de duurste van het stel.

Mokkend neem ik mijn intrek. Om daarna te genieten van de luxe.

Morgen ga ik op zoek naar een charger of een nieuw cameraatje.

roel

koud, mistig, vochtig.
dat was net mijn fietstocht, met handschoenen aan en muts op. :-))

stof maakt dorstig, proost

Gerda

Er zijn er nog volop hoor Gerrit, melkchocolade-letters-G. Met en zonder hazelnoot!
Gisteravond de laatste helft opgepeuzeld van mijn 1e - of was het alweer de 2e? - letter. Er volgen vast nog een paar..... Als er half jan nog eentje over is, neem ik m mee ;-)

groetjes G.