De Lustige Reiziger

(more) Horses for Sanne

Hey Sanne,

Hier weer wat foto's van paarden die ik zag in Nepal.

Nou ja, paarden. Het zijn eigenlijk meer pony's. Volgens mij is het een kruising tussen een ezel en een pony. Maar kijk zelf maar 's. Jij hebt er veel meer verstand van dan ik!

Pony's in Nepal moeten hard werken. Er wordt niet op gereden voor het plezier zoals in Nederland. Ze moeten hier hard werken. Ze brengen spullen (goederen) van bergdorpje naar bergdorpje. De paden waarover ze moeten lopen zijn zeer steil. Het valt dus niet mee voor ze.

In de bergdorpjes kunnen de bewoners dan de spullen kopen, als ze er geld voor hebben. Alles wordt vervoerd door de pony's: rijst, kippen, medicijnen enz enz..... En dat is natuurlijk erg belangrijk. Want winkeltjes zijn er in die dorpjes niet. De lading is wel erg zwaar. Ze hebben dus een erg zwaar leven......

Sommige hoofden van de pony's worden door de eigenaren heel mooi versierd, zoals je ziet. De muilkorf (zielig he) moet er voor zorgen dat je tijdens 'het werk' niet kunnen eten.....

Deze pony's hebben het werk er op zitten. Ze worden losgelaten en moeten
zelf op zoek naar eten en drinken. Na een paar dagen worden ze weer 'opgeladen'
en moeten ze weer spullen vervoeren....

Hier zie je een hele karavaan pony's met bepakking onderweg. De tocht kan dagen, maar ook weken duren. Alles wat ze dragen moet worden verkocht. Als dat gebeurd is keren ze terug naar het dorpje waar ze vandaan komen....

Deze pony's hebben het goed. Ze hebben een eigen weide. En worden heel goed verzorgd. Ze hebben ook voldoende te drinken.....

.......enne...... deze pony is met een vrachtje ......kippen onderweg........

Ok, dat waren de foto's. Hopelijk vond je ze leuk.

Zodra ik meer paarden of pony's zie, zet ik die meteen weer op het weblog.

Groet, your Dad!

Reacties

Reacties

Harriette

Hoi Gerrit,
Het is even geleden maar volg zo nu en dan nog je vele reisverhalen.Blijft heel indrukwekkend, prachtige foto,s voor Sanne. Hoop dat het beter gaat met je knie!!
Hier in het regenachtig en stormachtige B,huizen/Dronten de laatste voorbereidingen voor de Kerstloop en de voorinschrijvingen halen een recordhoogte, iedereen heeft er zin in!
Hou je goed, geniet ze en ik meld me wel weer een keer.
Oh ja, by the way, Walter en ik hebben ons alweer ingeschreven voor Rotterdam.
Groetjes, Harriette

Gerrit

Oh, wat stoer Harriette: dat je je weer hebt ingeschreven voor de Marahton van Rotterdam. Ik kan dit jaar niet meedoen. Mijn lies geeft nog teveel problemen. Maar ik kom je/jullie aanmoedigen.

En als je 'm net zo loopt als afgelopen jaar (of beter), dan mag je trots zijn.....

Veel succes met de voorbereidingen op de Halve van Dronten. Ik zal zaterdag aan je en jullie denken.

Enne...bedankt voor het 'meelezen' op mijn reis. Heel leuk!

Groet, Gerrit

Sanne

Heeeeeeeeeeee,
hebjekaartjeontvangen:) haha leuk dat je weerfoto's hebt gemaak! blijf je volgen;)

xxsanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!