De Lustige Reiziger

Discover your Smile

We hebben ons woeste plan ten uitvoer gebracht en hebben de afgelopen twee dagen het Griekse eiland Corfu met een bezoek vereerd.

Fietsend door Albanië kregen we het eiland in het vizier. En zo op afstand lag het er wat verlaten en afgelegen bij. Het maakte een ietwat afwezige en enigszins verlegen en wat verlaten indruk. En wij wilden het eiland wat opvrolijken. Door er een bezoek aan te brengen. Het wat te bemensen. Laten merken dat er ook nog piepeltjes op deze planeet rondlopen die best wel interesse hebben in zo’n afgelegen plek. Dat er nog piepeltjes zijn die het avontuur opzoeken. Die nog ondernemend zijn. Die een beetje afzien helemaal niet erg vinden. Daar zelfs van genieten. Piepeltjes die nog een beetje dat Robinson Crusoe-gevoel in hun donder hebben. Mensen die……….

Tja.

We hadden het kunnen weten. Het eiland is allesbehalve verlaten. Jeden Tag meren er een handvol cruiseschepen aan. En Jeden Tag komen enkele tientallen vliegtuigen uit het luchtruim naar beneden zakken om hele wagonladingen toeristen uit te kotsen vervolgens aan de zorg van het eiland toe te vertrouwen.

Dat is overigens een spectaculaire bedoeling, het opstijgen (maar vooral het landen) van die vliegtuigen. Ze scheren rakelings langs ons hotel. We vergapen ons ongeveer tien keer per uur aan die indrukwekkende ijzeren vogels. We maken er gaandeweg zelfs een leuk raadspelletje: “welke maatschappij komt er nu weer uit de lucht zakken”?

Op 1 staat: TUI, u weet wel van “Discover your smile”. Tegen onze TUI vriendjes en vriendinnetjes zou ik willen zeggen: “ ik wil die SMILE wel discoveren, echter alleen wanneer jullie met jullie vliegtuigen ietsje pietsje hoger gaan vliegen en misschien ook ietsje pietsje minder vliegtuigen naar Corfu toe sturen.

Op 2: Ryanair

Op 3 t/m eh….20 of zo: een heleboel maatschappijen waarvan ik het bestaan niet wist

Lieve lezer.

Het was leuk om een uitstapje te maken naar een ander land. Je zit weer ’s op een bootje. Hebt weer ’s een paspoortcontrole (kreeg potdomme helemaal geen stempel in m’n paspoort….grrrrr……ik spaar die dingen…….) en het gebruikelijke gedonder met de fietsen. En dat alles is een prettige afwisseling van het zware klimwerk langs de kustlijn van Albanië. Maar dat is het dan ook wel….want verder is Corfu…….niet echt aanbevelingswaardig.

Ik bedoel. Als je van zand en zee houd, neem dan de boot en steek dan het water over. Naar Albanië. Dat neemt een uurtje in beslag. Het resultaat: de stranden zijn er mooier. De mensen vriendelijker. Het is er nog een stuk ongerepter. En als het je om de doekoes is te doen: het is er een stuk goedkoper. En van Joan mag ik schrijven, dat de Albanezen ongeëvenaard lekkere bakken koffie zetten (ik heb geen idee wat ik schrijf: Ik drink alleen bier….)

“Discover your smile”.

Maar zonder grappen en grollen. We hebben ons best vermaakt op eiland en zijn, tussen het wegkauwen van de kip Souvlaki en de Moussaka, een beetje om de meute heen gefietst.

Zie hier het Griekse fotoresultaat:

Roel

Alleen is maar alleen Gerrit en Joan ;-)

mooie foto's , wel een beetje maandag wasdag gevoel erbij.

gelukkig weer terug naar Albanie, geniet van koffie en bier. Proost

vanuit Leiden met een gekwetste enkel en Albanese temperaturen in het vooruitzicht
ciao

Joan

Beterschap Roel!

Roel

dank je , gescheurde enkelbanden Joan

Is ALBANIË ook een geschikt 'wande' land?