De Lustige Reiziger

Slakkenreus

Ik kan me niet herinneren ooit zo’n lelijk een stad te zijn binnen gereden.

“Gaat het goed met je Gerrit”?

Prima lieve en ook wel enigszins aandachtige en betrokken lezer. Maar tis hier gewoon ff niet zo mooi. Veel industriegedoe. Electricteitsdingetjes. Brandstofopslagmeuk. Een vliegveld. En een brede, drukke hectische weg. Waar het als Hollandsche fietser goed oppassen is om niet van de sokken gereden te worden.

Zelfs bij het opdraaien naar de boulevard richting de medina van Sousse kan het me allemaal nog niet bekoren. Als dit het pareltje van de Sahel moet zijn, dan kan dat pareltje nog wel een flinke poetsbeurt gebruiken. Ruk maar een flinke lading poetsdoeken en litersSilvo aan.

Het is zo onaangenaam lelijk dat ik er geen foto’s van maak. In plaats daarvan krijgt u van mij een glaasje (Fabeltjeskrant) grenadine. Althans, dat kan je er van persen: een granaatappel, die hier zo langs de weg groeit......

De hele dag al volg ik de kuststrook.


Dat blijkt een gouden greep. Want de weggetjes langs de kust zijn doorgaans lekker rustig. En zijn wat winkeltjes. Wat restaurantjes. En ik maak het zeeleven vanaf de fiets mooi mee.


Van tijd tot tijd stop ik even. Drink en eet wat bij. Het is warm. Erg warm. Ik heb alanderhalve tube zonnebrand weg gesmeerd. En dat is nodig ook.

Na 76 kilometer - met de wind in de rug - draai ik de medina van het geweldig hectisch drukke Sousse in. Het hotel zou in de medina liggen. En daar is het even zoeken in de vele nauwe straatjes. Maar dan heb ik mijn hotel gevonden. Het ligt verscholen in de rand van de medina. De kamer is klein. De prijs ook.

Het is nog betrekkelijk vroeg en ik ga de medina maar ‘s bekijken.
(Speciale aandacht -bij onderstaande fotovoor de REUS, die slakken verkoopt)





Morgen nog 1 dagje fietsen.

Als ik dat tot een goed einde breng. Dan heb ik het eindpunt van mijn reis bereikt. Dan is de Tunesië toer ten einde. Ik moet nog wel proberen mijn fietsdoos - die nauwelijks nog een doos mag heten - weer in- en aan elkaar te plakken.

Wanneer dat allemaal lukt. Dan brengt het vliegtuig mijn zaterdag weer naar Holland. Daar vandaan zal ik u nog een berichtje sturen.

Afgelegde afstand: 72 km.

Reacties

Reacties

Conny

hoi gerrit.leuk al je verhalen, ik heb ervan genoten, je bent nu in de buurt waar wij ooit geweest zijn, bij port el kantoui,lieve groet uit een nat Duitsland

Rorl

Reusachtig zeg
Terug naar de kust, zou een mooie songtitel zijn ?

Toch weer mooie plaatjes hoor.
Geniet nog even
Zal vanavond in Leuven een biertje op je drinken

Roel

Nick en Simon: pak dan maar mijn hand
Speciaal voor jou Gerrit, je was al benieuwd, goede titel en meteen al hun grootste hits op één album ?

Ellen

En weer zoooo mooi he, die foto's!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!