De Lustige Reiziger

Maanzusjes

Lieve lezer,

Ik had tot voor kort nog nooit van haar gehoord.

Schijnt in goede tijden, slechte tijden (GTST, voor de kenners) gespeeld te hebben. Maar daar keek ik nooit naar. Dus kende haar niet. En haar zus al helemaal niet.

Lieve lezer. Normaal ondervind ik er weinig problemen mee, maar deze keer weet ik niet goed waar te beginnen. Wel waar ik wil eindigen. Met “verdwijnen als sneeuw voor de zon”. Maar ja, om daar te komen zul je toch ergens een soort van een begin moeten maken.

Nou, ok, laten we dan hier beginnen.

Mijn oog viel in januari van dit jaar op een artikel met de zusje van Lexmond. Ook wel genaamd ‘de maanzusjes’. Ik had echt van beide dames nog nooit gehoord. Van Lexmond al helemaal niet. Laat staan van de maanzusjes.

Normaal gesproken bladeren mijn ogen dit soort artikelen heel snel om. Maar de uitspraken van beide zussen in dat artikel deden mijn ogen doen haken.

Ik vast het kort samen voor U. Het hele idee van de maanzusjes is dat de maan een centrale rol speelt in je gezondheid en je welbevinden. En dat de stand van de maan richtinggevend zou moeten zijn in het nemen van alledaagse beslissingen.

Zou kunnen.

Ik zelf vond het behoorlijk prettig als ik vroeger met een meisje stoute dingen ging doen (buiten) dat de maan mij dan enigszins bijlichtte. Vind het nog steeds fijn als ik ‘s nachts uit mijn tent moet om te pissen dat de maan zijn schijnsel op de scheerlijnen en haringen van mijn tent laat vallen. Opdat ik niet struikel. In die zin droeg en draagt de maan inderdaad bij aan mijn persoonlijke welbevinden en geluk. 1-0 voor de zusjes!

Echter de maanzusjes gaan een stapje verder.

Die stellen zo ongeveer dat je zonder het centraal stellen van de maan geen gelukkig leven zou kunnen hebben. Tja, dat weet ik niet, want ja die maan is er tot nu toe altijd geweest. En ja, hoe het zonder de aanwezigheid van dat ding zal zijn. Dat staat in de sterren geschreven.

Misschien dat de Oceaangetijden (meneertje Eb en mevrouwtje Vloed) wat in de wierewar zullen gaan lopen. Wellicht heeft het invloed op de leefbaarheid van onze planeet. Wellicht struikel ik wat vaker over mijn tentharingen en heb ik daardoor vaker een kapotte knie. Maar verder weet ik het ook niet. Ben ik niet deskundig genoeg voor.

Ach lieve lezer. Het zal me ook aan m’n reet roesten wat die dames allemaal voor waarde aan de maan hangen. Als ze niks beters te doen hebben en verder geen gewelddadige plannen hebben. Succes er mee.

Nouwwww ja....zo gemakkelijk komen ze niet van me af.

Waar ik wel een beetje last van heb ik dat ze van die (in mijn ogen althans) oerdomme uitspraken doen. Ik zal er een met U delen uit eerdergenoemd artikel:


“Als je je realiseert dat de maan eb en vloed - water dus - regeert en wij voor zo’n tachtig procent uit water bestaan, is het onlogisch om te denken dat de maan geen invloed op ons heeft".

Was getekend: de maanzusjes.


In hetzelfde artikel stellen de zusjes:

“nee hoor, we zijn helemaal niet zweverig”.

Einde citaat.

Neeh....jullie zijn inderdaad niet zweverig!! Jullie zijn Goddomme knettergek, met je totaal niet onderbouwde en zwetserige maangelul.

Maar wacht. Lieve lezer. U zegt?

We leven in een vrij land Gerrit. We moeten ook plaats bieden aan geestelijk minder bedeelden. Aan mensen die een vrije geest hebben. Er moet ruimte zijn voor mensen die qua verstandelijke vermogens langs de randen van de maatschappij schuren. Kortom: de maanzusjes mogen er ook zijn.

Nou daar denk ik F&%&*^%$Hell toch net effe wat anders over.

En hoe dat komt, dat ga ik U MAANFIJN uitleggen.

De maanzusjes (toch een beetje uitgerangeerde vrouwen – met de middelbare leeftijd binnen onafzienbare tijd in het verschiet - met net effe teveel verveeltijd) hebben een marketingbureau in de arm genomen. Hebben aan een stukje positionering gedaan. SWOT analyse gemaakt. Missie beschreven. Stukje visie ontwikkelt. Doelgroep analyse gemaakt. Stukje marktsegmentatie. Concurrentenanalyse gemaakt. Lekker in het gehoor liggende naam bedacht. Wat geile zwoele zussen foto’s laten maken door een bevriende maar vooral professionele fotograaf (beeld is zooooooo belangrijk). Tekstschrijvertje ingehuurd. Website online geflikkerd. Communicatieplannetje geschreven waar de kop in Hoofdstuk 1 is: Lekker meeliften/gebruik gemaakt van de bekendheid van mevrouwtje Lieke. En huppakee. Klaar voor de Start.


Op de website LexmondvsLexmond.com (ga er kijken, dat ding bestaat echt) wordt de filosofie van beide maanzusjes haarfijn uit de doeken gedaan. Wanneer is het beste moment om naar de tandarts te gaan? (ik zelf zou zeggen wanneer je een afspraak hebt, als je namelijk niet komt opdagen krijg je toch een rekening gepresenteerd, maar ok). En wanneer je je haar moet laten verven (dat is een voor mij vrij confronterend voorbeeld.....). En ze voeren nog meer wereld verbeterende voorbeelden aan waarbij cruciale beslissingen afhangen van de stand van de maan. Zoals welke schoenveter je het eerst moet strikken. Je zal je ‘s vergissen, alles gaat mis, je hele dag naar de KLOTE.

Dat alles (en nog veel meer) hangt namelijk lieve lezer allemaal af van de stand van de maan ten opzichte van het sterrenstelsel. En dat kan je allemaal op hunnie MOON CALENDER aflezen. Tuurlijk man. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben. Wat een geweldige Eye opener!!!!

Als je dan verder op hunnie site kijkt, dan komt de AAP uit de MAANMOUW gekropen. Ahaaaaa.........een heuse WEBSHOP. Met allemaal geinige, leuke en gezellige maan-gebruik-en-cadeau-dingetjes. Lekker voor vriendinnen en zo.



Nadat ik me door de MOON CALENDERS, MOON NOTITIE BOEKJES de MOON CHILD, de MOON HOME en nog meer marketing-ellende heb geworsteld. Kom ik alras bij het hoogtepunt (of dieptepunt) van de site: the MOON GEMSTONES.

Ok.

Een greep uit assortiment. “Love you to the MOON and back Stones”. De Chakra Stones. Ok, ik doe er nog 1: The Golden Triangle XL stone.

Ok. Ok.

‘s Effe kijken waar die Stones voor dienen. Ik citeer (slechts een een heel stukje) van de website:

Altijd heel dichtbij je liefde zijn?

Dit lieve cadeau kan altijd, gedragen in de broekzak, mee op avontuur.

De prachtige triangle van Rozenkwarts, Bergkristal en Amethist. Het opent het hart, zuivert en geeft enorm veel schoonheid. Deze drie edelstenen bij elkaar zorgt voor een zeer krachtige positieve energiestroom. Ze noemen dit wonder ook wel 'de gouden driehoek'.


En dit maangezwets en tekstuele maanzwammerij gaat zo nog een tijdje door........

Ik neem u even mee naar de 1e zin: “Altijd dichtbij je (ge)liefde zijn”.

In dat geval kan je natuurlijk ook gewoon van Kopenhagen naar Emmen fietsen. Ben je drie weken heel dichtbij elkaar. Heb ik geen kalender voor nodig. En al helemaal geen stenen. Kan die krengen missen als kiespijn op m’n fiets. Die tassen zijn al zwaar genoeg.

Ok. Ok. Ok.

Wellicht ben ik wat te kritisch. De maanzusjes hebben het vast goed met ons voor. Die gunnen ons een fijn en gelukkig leven. Die zullen ons die stenen en kalenders vast cadeau doen. Dat zal toch wel?!

Nooooouuuuuuwwwww lieve lezer. Da’s niet helemaal zo. Of helemaal niet (kiest U zelf maar).

Een bescheiden greep uit het Maanzusjes prijslijstje:

The Love you to the MOON and back stone: €24,95 (mocht U denken dat U daarvoor een flinke verzameling hunnebedden aan de haak hebt geslagen…..nou nee…..het steentje heeft de afmetingen van 3 x 2,5 cm., ik herhaal: 2,5 x 3 cm.).

Ok. Ok. Ok. Okeeeeeee. Wat hoor ik? U bent nog niet overtuigd lieve lezer?!

De moon CALENDER dan. Die zullen ze toch wel in de digitale voordeel-grabbelbak hebben gekieperd met een procentje of 30 korting. Toch?

Nooooowwwww!!! Ook niet echt hoor. Die gaan namelijk voor niet minder dan drie tientjes de Lexmond voordeur uit (en daar komen nog wat vrolijke verzend- en transportkosten bij als U onder de 100 euroootjes blijft).


Weet U, Ik stop ermee.

Dit soort mensen, dit soort figuren. Deze types die hunnie landelijke bekendheid misbruiken om (soms/vaak) kwetsbare mensen te misleiden. Daar heb ik niets mee. Helemaal niets. Nog sterker: ik irriteer me er dood aan!

Hunnie motto is: ‘geluk en gezondheid ligt voor het oprapen’. Als je het maanlichtschijnsel maar door de bomen ziet. Het enige is......maar dan ook het enige.......het aller enige is dat je wat producten van hunnie moet kopen. Dan ligt geluk, welbevinden en gezondheid in het verschiet. Vooral voor hunnie zelf!

Het zijn gewoon twee geldbeluste zussen die geen Fuck te doen hebben. Profiteurs. Parasieten.

Bij een of ander Alibaba achtige site kun je een schip van die stenen bestellen voor een habbekrats. Uit China of zo. Inkoopprijs per steen? Gokje? 1 of 2 euro. Ok, maak er 3 euro van. Beetje vrachtkosten erbij. En tel je winstpercentage maar uit.

Daarna geeft je die stenen een kekke maannaam. Stopt ze in een geile maanverpakking. Maanstrikje er om. Persoonlijk geschreven maanbriefje erbij. En een ECHTE maanbijsluiter. En binnen loopt het maanzusjes geldschip.

U zegt lieve lezer? Een handige financiële boterham verdienen, daar is toch niets mis mee Gerrit?! Neeh....tis zeker niet verboden, zeker niet. Het is niet illegaal. Maar wel laakbaar.

Weet U.

De maan maakt je niet per definitie gelukkig. Stenen ook niet (behalve als je ze misschien en met goede reden door het raam van je ex en/of een foute buurman gooit, gelukkig wordt je er misschien niet meteen van, echter het kan enorm opluchten). En kalenders al helemaal niet. De werking van al die onzin is nergens wetenschappelijk vastgesteld en/of bewezen. Dat staat nergens, in geen enkel wetenschappelijk rapport is dat opgetekend. Daar is geen enkele aanwijzing voor. Je kunt erin geloven. Maar zeker weten is er niet bij.

Wat wel bewezen is dat als je al die stenen - die zij aanbieden - koopt en tegelijkertijd op zak hebt, en daar een tijdje mee rond sjouwt, dat er dan een gerede kans is, dat je een dubbele hernia oploopt.

En heel toevallig ben ik op dat gebied deskundig. Ervaringsdeskundige. Met name op het gebied van S5/L1. Weet ik alles van. Maak je me weinig over wijs. Kun je me alles over vragen. Ik geeft je graag antwoord, GRATIS!

Heb de afgelopen jaren stad en land afgelopen en artsen gesproken om me van die dubbele hernia af te helpen (dat heeft overigens nog steeds niet het gewenste resultaat opgeleverd). Ik wacht nog op de eerste arts die de maan er bij haalt. Ik moet de witte stofjassen-arts nog tegen het lijf lopen die me adviseert met een kilootje of wat ‘maanzusjes-stenen’ op mijn rug te gaan lopen teneinde van die hernia af te komen.

En ik moet de eerste gerenommeerde dokter nog spreken die zegt: “Gerrit je moet vanavond met je BLOTE KONT een uurtje of wat gebukt in het VOLLE MAANLICHT gaan staan. Daarbij houdt je de MOON KALENDER recht voor je uitpuilende buik. Camoufleert lekker. En drukt het hele maanzusjes assortiment GEM STONES één voor één met de nodige kracht in je reet. En mocht het niet helemaal passen: gewoon doordouwen!! Daarbij zet je een linksdraaiende Tibetaanse klankschaal bovenop je kale knar. En zelf maak je een regelmatig wiegende beweging naar rechts. Want dat brengt de klankschaal weer in evenwicht. Je poept de GEM STONES één voor één weer uit. En je noteert je ervaringen tegelijkertijd in het MOON-NOTITIEBOEKJE van de maanzusjes. Je rugproblemen zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen”.

Verdwijnen als sneeuw voor de zon. Deden die maanzusjes dat maar.

Een lieve en welgemeende maangroet en lekker slapen voor straks. Hopelijk onder het schijnsel van een volle maan.

Gerrit

FIETSDAG 15
Traject: Westerstede – SURWOLD
Afstand: 60 km.

Reacties

Reacties

Willmijn

En dat op de zaterdagavond, Proest wat een verhaal.

Roel

Hahahahahahaha, wat een heerlijk maanzinnig verhaal zeg, ik kom niet meer bij.
Gerrit, je hebt vakantie man

Denk aan de WaterBoys-the Whole of the moon


Blijf nog ff genieten he

Gerrit

The whole off the moon: GEWELDIG ROEL!!!!!

Walter

?? DANGER ALERT ?? BE AWARE ?? AT YOUR OWN RISK ??

https://youtu.be/SU6KFnGF9M8

(? I warned you)

Roel

Heerlijk hé, the Waterboys

Voor de laatste loodjes: Don 't bang the drum

Harrie

Schitterend verwoord en helemaal eens ! ;-)
misschien maar eens een crowdfunding actie starten om die zusjes een enkeltje maan te geven waar ze zich dan m.b.v. wat maanzaad voort kunnen planten

Willem

He Gerrit,

we hebben een prachtige vakantie gehad, met veel heldere nachten. De maan zien groeien van nul (0) naar vol. En niet gestruikeld over de tentharingen en ook niet per ongeluk op de tent gepist 's nachts, want alleen maar 's nachts plassen bij volle maan!.
Gelukkig waren we in Italië, zielsgelukkig! En een Luna-tic had ik gelukkig toch al! (Cola-tic drink ik gelukkig al 50 jaar niet meer, maar dat terzijde). Waar je al niet gelukkig van kunt worden wou ik maar zeggen. Veel geluk!
groet
Willem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!