De Lustige Reiziger

Toiletpapier

Het toiletpapier kost hier 50 Nepalse Roepies. Per rol. Zes voor 300. Twintig voor 1000. Ik weet dat sinds een paar dagen. Vrij precies. Die prijzen.


Een mens kan veel narigheid overkomen. Diaree. Een aan de deur kloppende hoofdpijn. Transpireren (ook op plekken waar dat helemaal niet kan, maar toch dus). Overgeven (mijn moeder zei altijd 'braken', maar dat moest ik dan weer van overgeven). Zo'n gevoeiige griephuid. Buikpijn. Maagkrampen. Misselijk en draaierig. Koorts. Allemaal nare narigheden.


Mijn lichaam husselt bovenstaande aandoeningen lekker door elkaar en combineert er vrolijk en naar hartelust op los. Sinds een aantal dagen. En het wil het weten ook.

En daar wil ik het ook maar even bij laten. Qua uitleg dan. U wilt natuurlijk ook nog wel gewoon de banket- en chocoladeletter kunnen knagen. Zonder aan mijn gekots en gediaree te hoeven denken (ah...doe ik het toch.....sorry)!


Kortom, lieve volgers: ik ben ziek!


En er is nog meer goed nieuws. Overmorgen ga ik een aantal van de hoogste bergen ter Wereld bewandelen. Een dag of zestien lang. Een hele onderneming. Ook een onderneming om serieus te nemen. Want de omstandigheden op ruim 4000 meter hoogte kunnen 'bijzonder' zijn. Goed voorbereiden dus. Ik moet dan ook nog de nodige spullen bij elkaar zien te sprokkelen de komende dagen......


Het leven is mooi. En echt waar: de slingers hang uit, de balonnen ook. Maar het uitzicht is even minder. Voor mij dan.


Ik heb geen idee of ik u de komende dagen/weken op de hoogte kan houden. Nou ja, 'ik houd mezelf wel op hoogte' maar of ik u op (de) hoogte....... (ik kom er niet meer uit....sorry). Het moet de koorts zijn.


Hoort u helemaal niets meer van mij. Dan heb ik het loodje gelegd. Zekerheidje. U krijgt een kaart. Zwarte rand. Is allemaal al geregeld. Echter, hoort u slechts de komende weken niets van mij. No worries. Ik maak het daarna goed met u. Met onwaarschijnlijk mooie foto's en dito verhalen.


Een heel fijn Sintfeest toegewenst. En maak die kleine opdondertjes maar 's goed en flink aan het schrikken.

En niks van 'de roe' bestaat niet. En je gaat niet in een zak. Naar Spanje. Niks er van. Die roe bestaat wel. En daar kan Zwarte Piet je ongenadig mee op je falie geven. En die zak bestaat ook. Die is van jute gemaakt. En daar pas jij precies in. En jute jeukt als de hel. En echt waar. Dan is Spanje een heel end.......


Of zoals een grappenmaker (naam vergeten) het onlangs op Lowlands nog zo treffend en subtiel zei: 'ik zou het zelf niet zelf doen, maar ik snap het best, zo 'n kind in de kofferbak.....'

U merkt, de echte kindervriend in mij is opgestaan. Excuses. Oprecht. Het moet de koorts zijn........Onder normale omstandigheden zou ik dit nooit zeggen. U kent me toch....


Mocht deze grap te hard zijn. Hij komt niet bij mij vandaan. Ik vertel 'm alleen maar door. En....... sorry!!


O ja, en mocht u denken: 'nou dat ziek zijn valt nog best mee, als je zo'n stukje kan typen' (jah...want ik hoor het u denken). Ik heb er twee uren over gedaan (incl. pauzes).


(En ik moet het nu nog zien ergens te kunnen uploaden).


Namaste, het ga u goed en vast tot later!


Ik ga te bed.

Reacties

Reacties

Wilt

Gerrit, jongen doe het rustig aan. 4000 m hoog vraagt om bijzonder materiaal en kleding. Dat weet je vast.
Ik hoop dat je prachtige uitzichten zult hebben en toch de mooiste bergen op deze bol. Stinkend (toepasselijk na bovenstaand verhaal) jaloers ben ik. Heel veel plezier de komende dagen.

Ik ben trouwens benieuwd of hieronder berichten op rijm (Sinterklaas!) komen.
Een aanzet:

Gerrit, die jongen is niet te vermoeien
ligt daar in Nepal te hoesten en te gloeien
hoor die bikkel in de bergen toch een kreunen
Sint hoopt dat de berichten hem flink steunen.

enz, enz, ....
Dus collega-volgers wie volgt, want dit gepruts kan beter.

roel

Ik kan niks anders zeggen, dan zorg goed voor jezelf.
wat ik van bergwandelen weet, maar dat is niet eens zo hoog is dat je FIT moet zijn!!
geen onnodige risico's dus
sterkte en geniet
wc papier op, graas/bladeren werkt ook, maar jeukt
hou je goed schoon dus :-))

ciao

Harrie

Gerrit, ik hoop dat je snel weer de ouwe bent en optimaal kunt genieten van die wandeling.
Het is absoluut de moeite waard !!

K@r!n

Gerrit, hoop dat je op tijd beter bent voor de komende onderneming! Veel plezier en suc6 met je hoogtestage.
Wij gaan Sint vieren en de Kerstloop voorbereiden. Het nagenieten van NY was zodoende van relatief korte duur.
O ja, we gaan ook een nieuw huis bouwen (komende winter knus met hele gezin in noodwoning, tja). Dus ook dat vergt de nodige voorbereiding. Maar voorbereiden, daar weet jij natuurlijk ook alles vanaf. Nogmaals veel plezier, suc6 en beterschap!

Rob en Gerda

10 Dec. is de Weissensee Toertocht op Flevonice.
11 Dec. de Gerrit Memorial?
Toch maar niet hè. Ziek het GOED uit, eet papayapitten (!) en probeer toch maar een Beerenburgje vanwege de vele kruiden......
Hou je taai !!!!!

Karin V

Hoi Gerrit,
Toch ziek geworden, ships - komt nooit uit, maar nu net vlak voor zo'n mooie (pittige) wandeltocht.

Nu je toch in details treed, heb je Norit mee.... (voor ellende na kebab en smots en alleyèr)
Is er in het dorp/ stadje niet zo'n soort van medicijnvrouw of (vaag) mannetje die je met een paardenmiddel van dit probleem kan afhelpen?
Beterschap!

Arme fiets, aan de kant gezet - hij zal je missen,
En wanneer je terugkeert, is maar gissen
Een paar dagen vrij waardeert je fiets, kijkend naar de mooie natuur
Klaar en weer fit voor de rest van het avontuur

Groetjes, Karin

De Sint

Beste Gerrit,

De Sint wilde je dit jaar bezoeken
Maar wat had coole Piet geschreven in zijn boeken?
Sint, naar Biddinghuizen gaan heeft geen zin
Want onze Gerrit is de wijde wereld in
India, Nepal, is wat hij met eigen ogen wilde zien
Toe Sint, hou nu eens op met dat gegrien
Want volgend jaar is onze Gerrit gewoon weer thuis
En kun je hem weer bezoeken in zijn huis
Nu beste Gerrit, het is moeilijk, maar dit jaar dus geen Sint voor jou
Maar volgend jaar zien we elkaar weer, dat is waar ik nu maar op vertrouw
Doe voorzichtig en blijf gezond, mijn kind
Hierbij heel veel groetjes van de Sint

Mara

Nou, de poepbruine chocolade kruidnoten smaken me nog heerlijk hoor! Geniet en kom heelhuids weer uit die bergen!

Willem van A.

Wandel zonder zorgen
Denk aan de dag van morgen
Kom gezond en wel weer van die berg
Denk dan achteraf, die schijterij was toch niet zo erg
Alle curry verlaat zo tenminste een keer je lijf
Zorg goed voor jezelf en zorg dat je in leven blijf
Een dooie Gerrit is niet zo fijn
Samen met ons volgend jaar naar Lowlands zou wel leuk zijn!!

RonaldO

Hi Gerrit, even voor de goede orde: laat je het ons nog wel even weten als je loodje hebt gelegd..? Anders blijven we maar voor niks je site opzoeken. Ook zo zonde eigenlijk hè. Van onze tijd dan. Zeg maar.
Ciao!
;-)

Elsa Otten

Hoi Gerrit, het is ondertussen 6 dec.
Hopelijk ben je opgeknapt en flink aan de wandel. Jammer dat je zo ziek geworden bent. Hopelijk horen we snel weer van je en heb je genoten van je bergbeklimming. Ik wens je veel sterkte, veel plezier en hopelijk tot snel.

Roel

Ha die Gerrit,

volgens mij ben je zo'n beetje in de 2e helft van het bergwandelingetje
bevallen?
zal best pittig geweest zijn, zeker als je niet fit bent geweest aan de start??
ik ben van plan om de Bossche100 te lopen, hele andere catagorie. Dat is eind januari, wie weet ben je al weer terug dan

tot snel lees/ziens(foto's)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!