De Lustige Reiziger

The End!!

Huppukaee! Daaristiedan! Het einde.

Niet van mij. Je weet maar nooit. Echter. Ik hoop het niet. Maar wel van mijn reis. Op 27 februari 2012 hoop ik weer vaste voet op Hollandsche bodem te zetten. U bent gewaarschuwd.

Een reis die voor mij (Gerrit) begon dat op 7 september 2011 met het fietsen door Pakistan. Daarna India. En als laatste land werd Nepal doorkruist. De laatse (bijna) twee maanden heb ik met Gerda door Nieuw Zeeland getrokken. Met een camper.

jongetje in Manang, Nepal

Ik ga u mijn conclusies, nieuw opgedane inzichten en goede voornemens besparen.

Wel wil ik u bedanken. Graag zelfs. En gemeend ook. Bedanken voor het volgen mijn belevenissen tijdens mijn reis. Een aantal van u hebben dat zo trouw gedaan, een half jaar lang, dat ik er verlegen van wordt.

vrouw in India

Het is bijna niet voor te stellen hoe geweldig aardig het is om 'gevolgd' te worden. Elke reactie was waardevol. Sommige reacties waren ontroerend. Een aantal malen zelfs hilarisch (in heel wat internetcafe's zaten mensen mij meewarig aan te kijken als ik aan het schateren was). Kortom, erugh leuk en vaak ook heel erg precies op het goede moment.

Ook heb ik wat oude bekenden mogen begroeten op het weblog. Mijn nichtje Jennifer (die ik uit het oog verloren was), Petra (van Henri), Joke Bosman. Gerda. Ik ga jullie snel mailen en/of bezoeken.

Verder hebben ook een aantal mensen leren kennen die ik absoluut voorheen niet kende. Maar die mijn weblog kennelijk zo aardig vonden dat ze meelazen. Dank je wel!

En een aantal mensen verkozen om te communiceren via de mail. Dat was ook fijn. Thanks!

Er kan er maar een (1) de snelste zijn met het reageren op de verhalen. En dat was Roel. Roel leeft met zijn computer. Slaapt met dat ding. Heeft 'm onder z'n kussen ligggen of zo. Volgens mij is zijn computer een soort van surogaatvriendin. En dat is zielig. Behoorlijk zelfs. Voor Roel. Maar vooral voor zijn vriendin.

Roel heeft mijn fijne 'oude' trackingfiets gekocht. En contant afgerekend. En alleen daarom is hij al een toffe gozer. Altijd (zonder uitzondering) was hij de allereerste die met een reactie kwam. En dan ook nog heel vaak heel grappig! Thanks men!!

jongetje in Kaghan, Pakistan

En verder waren Ewald, Geesje (mijn collega en Nepaldeskundige), Harrie, Gerda, Harriette, Karin, m'n Buuv, Karin V, Walter, Willem van A, (ijstaart)Sandra, Maurice, Willem L. (met wie ik heel wat muziek uit te wisselen heb), Ellen, Martine, Ab, Lodewijk, Rob en Gerda, Claudine, Godelieve, Nicole, Adriaan, Jos, Hidde, Ronalda, Mara, Everhard, Jacqueline en nog heel veel anderen en natuurlijk Marleen heeeeeel vaak van de partij. Thanks!

Tenslotte: een speciaal woord van dank aan Klaas en Elsa. Mijn beste vrienden. Zij hebben (met heeeeeel veeeel gedoe en stress) mijn fiets van Schiphol opgehaald, mijn dakraam dichtgedaan en verder nog mijn huis in de gaten gehouden gedurende de reis. Dank jullie wel!

zonsondergang in Nieuw Zeeland (200 km ten zuiden van Christchurch)

En daarmee was dit het laatste bericht op dit weblog. Ik heb het met geweldig veel plezier bijgehouden en geschreven.

Tot de volgende reis.

Gerrit

K@r!n

Wat een schitterende foto's weer man!
Het was erg leuk je te volgen, mee te leven.
Je was hier regelmatig gesprekonderwerp, tijdens het inlopen.
We zijn erg benieuwd wie we gaan zien, na die 27e febr.
Of we nog iets van de 'oude' Gerrit, die ons de 7e sept. vorig jaar verlaten heeft kunnen ondekken...
Graag tot ziens en een goede reis terug!
En suc6 met het verwerken van je reis.

Roel

Gerrit, you're the man.
Gerda, geweldig je te leren "kennen"

en dan te bedenken dat ik een hekel aan de computer heb, behalve voor mn muziek en de mails :-))

waarschijnlijk lag het aan het tijdsverschil, ben altijd vroeg op werk en dan moet ik de hele dag achter de pc.

bedankt voor je vriendelijke woorden Gerrit, kan bijna niet geloven dat het er op zit, welkom thuis dan

en over 2 weken ga ik een toertochtje fietsen met mn dochter, op de black beauty
en wandelen met vriendin in Schotland in mei

het ga jullie goed

Roel

ps: vriendin heeft Iphone hihi

Sandra

Ha die Gerrit, het was echt een genot jouw verhalen te lezen. Jeetje man, wat kan jij schrijven, moet je echt wat mee doen! Ik hoop ook echt dat deze reis je veel heeft gebracht, maar daar twijfel ik niet aan! En voor over een week, welkom terug weer op het werk (he bah, wat een vies woord eigenlijk)!

lodewijk

Hoi Gerrit,

Ik ben benieuwd of ik je volgende week nog (her)ken.

Pas je dan je jas weer van het ILG projectenwerk?
Lijkt me na dit boeiende halfjaar bijna een onmogelijke opgave!

Of verschijn je vanaf dag 1 in een nieuw driedelig maatkostuum en ga je gelijk aan de slag met (mega)fondsenwerven!
Ik heb in dat geval geen voorbeeldbrieven voor je. Alleen maar brieven aan Van Werven.

Alvast welkom terug op kasteel Doorwerth en ........ wacht in godsnaam nog even voordat je vreselijk gaat knallen. Daar wil ik voorlopig geen getuige van zijn.

Jacqueline

Ik ben blij je volgende week weer te zien, en je verhalen live te horen! Tot ziens! (en zie uit naar de ijstaart :-)

Harriette

Ha die Gerrit,
Welkom een Biddingtown!Moet toch wel even een cultuurshock zijn.Ga vooral nagenieten van je mooie, inspirerende en soms ook spannende, gevaarlijke reis.
Alles een mooie plek geven en daarna succes met het overgaan tot de orde van de dag.We zien elkaar.....

Bert & Jos

Welcome back! Niet te geloven dat het vandaag (!) voorbij is. Hoop dat je gezond weer terug bent op Nederlandse bodem. Als je net zo leuk lezingen geeft als dat je schrijft, zou ik een foto sessie houden voor al je volgers. Tot later ergens, Jos

albert

he Roel, vind het wel sneu voor je dat je uitgerekend op het laatste verhaal niet als eerste reageert. Scheelt wel 7 hele minuten. Maar misschien ook wel goed om een beetje af te kicken van dit blog. Het ga je goed.

Gerrit, welkom terug. Lijkt me een hele opgave om na z'on reis weer " back to normal" te moeten gaan. Veel succes hiermee en geniet vooral na van al je herinneringen van de afgelopen maanden. Ik zie je ongetwijfeld nog wel eens op een hardloopwedstrijdje.
Het gaat je goed!!!

Jur

Time of your life !!! Wat een mooie verhalen. We hebben nauwelijks gereageerd, maar wel volop genoten van je story's. We wensen je veel succes met "re-inburgeren", want dat zal wel effe tijd nodig hebben. Ga volop nagenieten en geef je belevenissen een mooie plaats !!!
Groeten vanuit Tsjechië

Willem van A.

Zo ineens stond je weer bij ons op school alsof je nooit weg was geweest. Time flies when your having fun. Het is goed je weer heelhuids in Nederland te zien. Welkom thuis.

Karin V

Welkom thuis weer want als je dit leest ben je waarschijnlijk al weer in NL! Tot gauw weer op de loopgroep - groetjes!

Ewald

Bedankt voor de relaxte avondvullingen de afgelopen maanden. Ik ga het missen, maar vast niet zo erg als jij. Sterkte met het wennen aan het 'normale' ritme hier in Nederland. En tot gauw.

Hans R

Ik heb jullie indrukwekkende verhalen met plezier gelezen. Bedankt dat ik heb mogen meekijken.

Elsa

Hoi, fijn om je gisteren in school ineens weer in levende lijve te zien. Heb me soms ook best wel zorgen om je gemaakt. Maar gelukkig is alles goed gegaan en heb je heel veel beleefd. Tot morgen!

Willem L

Hee Gerrit,

Tjongejonge meer................... kan ik even niet verzinnen.

Hoop je volgende week in goede gezondheid ergens tegen te komen.
Bedankt voor alle prachtige verhalen en bijbehorende fotoos!!!!
En met die muziek komt het goed.

groeten Willem

Tim

He Gerrit, wat moeten we nu doen met al die vrije tijd die we overhouden nu jouw blog 'uit' is? Hoop je snel te zien op de loopclub!
Groet!
Tim

Godelieve

Dag Gerrit, dag Gerda,

De laatste verhalen bij gelezen in een Californisch zonnetje.
Het was genieten om jullie zo te kunnen en mogen volgen.
Volgende week weer terug naar de alledaagse WERKelijkheid.
Gerrit ik hoop je snel te zien.

Godelieve

Ellen

Sterkte dan met wennen aan Nederland, met z'n hygiëne, z'n belastingpapieren die digitaal gaan, z'n grijzige weertype op dit moment, z'n files etc.
Gelukkig heb jij een hele fijne reden om weer terug te zijn, geniet er van!
Kom gauw eens langs, of kook voor ons in het Biddingse!

Jos Willems

Gerrit bedankt voor al je mooie verhalen. Door je fantastische vertelsels kan ik mij precies voorstellen wat je hebt meegemaakt. Scheelt mij toch mooi een wereldreis!
Tot gauw.

Gerda Hurkmans

Het zit er dus weer op. Het leek alsof er geen eind aan kwam, maar dan is het zomaar ineens eind Februari.
Het nagenieten zal echter nog lang doorgaan. Dit pakken ze je nooit meer af.
En je bent weer heelhuids thuis.
Wat wil een mens nog meer !!!

Groetjes Rob en Gerda

Harrie

Voor jou moet het moeilijk zijn weer de draad op te pakken, Wie weet zie ik je weer bij de voetbal.

Voor de meelezers (waaronder ik) lijkt het me ook even wennen. Geen leuke verhalen meer.........
Dat de volgende vakantie maar snel weer mag beginnen ;-)

Lida

ongeveer een half jaar lang al jouw verhalen gelezen, ik heb ervan genoten! Ik zal de verhalen missen.
Ik zie je binnenkort weer op de baan.

Walter

Niet te geloven, man. Ben ik even het land uit en dan kom jij stiekem via een achterdeurtje het land weer in. En veeeel te snel. Wat zul je daar een spijt van krijgen!!
En ik ook. Want vanaf nu moet ik zeker twee keer per week de verhalen aanhoren die je niet aan de computer kon toevertrouwen. Omdat ze te schokkend, te goor, te verbijsterend, te intiem, in ieder geval veeeel te ... waren. (Wat zal ik daar van smullen). Heb je ook plannen om op zaterdag de lange duurlopen weer mee te gaan doen? In dat geval kan ik de marathon wel op mijn buik schrijven. Ben ik al gedehydrateerd voor ik aan de start verschijn. En jij weet hoe dat voelt!!
Alle gekheid op een stokje (want daar hoort gekheid plaats te nemen) (liefst van beukenhout, is stevig en splintert niet. Moet niet, is een tip, doe er je ...), het lijkt me echt enorm leuk je weer in levende lijve te zien (niet omdat ik op je lijf val, maar zo zeg je dat nou eenmaal... toch?) en de verschillen en de overeenkomsten te gaan observeren van Gerrit vóór en Gerrit ná de reis.
Veel sterkte met de niet te voorkomen cultuurshock in Biddinghomes, en natuurlijk met het verwerken van alle indrukken, ervaringen en emoties waar je nu pas de tijd voor krijgt.

chris

ik heb je inmiddels weer enkele malen in onze zaak ontmoet en wees eerlijk, dan weet je pas echt dat je weer thuis bent met het genot van zo'n overheerlijk...................