De Lustige Reiziger

Marktplaatsje

Tegen - negenen des ochtends - wordt er aangebeld.

Plaats van handeling: het appartement waar ik de laatste nacht in Tunesië doorbreng. in het plaatsje Hergla. Waar ik gisteren fietsend ben aangekomen. 

Het blijkt de verhuurder van het appartement te zijn. Met nog wat mensen. 

Ze komen huisraad halen. En wel uit de ruimte waar ik nu verblijf. “Ik zal toch wel netjes de huur betaald hebben? Krijg ik hier te maken met een recent door de Tunesische regering opgelegd uitzettingsbeleid jegens fietsers? Alle Hollandsche fietsers het land uit! Deze in het bijzonder”!

“Geen idee”.

Voor ik het goed en wel in de gaten heb. Verdwijnen bank. Bed. Wat stoelen. En een kastje. Een ‘marktplaatsje’ zo lijkt het. Dus eh.....even samenvatten. terwijl ik nog in het appartement zit, wordt een deel van de huisraad opgehaald. Een kort moment maakt zich een bescheiden vorm van verbijstering van mij meester. Maar als snel tover ik een glimlach om mijn mond. En help de mensen nog een ietsje sjouwen ook. Ik kan er eerlijk gezegd de humor wel van inzien.

Er blijven nog 2 stoelen achter. En ik heb er toch maar 1 nodig. Althans ik kan, dankzij mijn diëtiste, er toch maar op 1 tegelijk zitten. Dus daar kan ik moeilijk een probleem van maken. Er blijft een plastic soort camping tafeltje en dito stoel staan. Daar zitten mensen aan de Spaanse kust op hunnie camping ook weken op. Dus ja. Wat zal ik moeilijk doen voor dit korte dagje dat ik hier nog zit. 

Er blijft nog wel een matras liggen. Dat is wel fijn. Daar kan ik nog even wat vooruit rusten/slapen. Want ik ga een nachtje overslaan. Ik vlieg namelijk in de nacht en komt zondagochtend in alle vroegte aan op Schiphol.

                                                        Klaar voor vertrek

De kartonnen doos - die op de heenreis flink beschadigd was geraakt en waar mijn fiets in het vliegtuig vervoerd moet worden - heb ik gisteravond met vier (!) rollen ducktape weer enigszins in het oorspronkelijk model weten te boetseren. Maar als je zeg dat de doos stijf van de ducktape staat - en daardoor geen kant mee op kan -  keur ik het antwoord ook goed.

De fiets is (deels) gedemonteerd en reis gereed gemaakt. Het neemt al met al zo’n vijf uren in beslag. Ik heb er de hele dag voor ingeruimd. En met een lekker muziekje op de achtergrond gaat het eigenlijk heel relaxed.


Lieve mensen.

De dag die je wist dat zou komen, is gekomen. Dit is het einde van fietsreis door Tunesië

Het was een mooi terugzien. Met Tunesie. Na ruim 30 jaar! Toen met een vierwielaangedreven jeep. In een ander leven.  Nu op een door mijn benen aangedreven tweewieler. In het leven dat ik nu leid.

Ik prefereer het laatste.

Ik heb iets van 700 kilometer gereisd. En heb daarvan 50 kilometer ‘ gesmokkeld’. Op fietsdag vijf kreeg ik te maken met lichamelijk ongemak. Waardoor een extra rustdag noodzakelijk werd. Een dag later heb ik me 50 kilometer verderop laten brengen door een pick-up truck. En ben toen weer - op eigen kracht - verder gefietst.


Ik val u nog lastig met wat foto’s die het weblog tot nu toe niet gehaald hebben. Maar die wellicht toch de moeite van het bekijken waard zijn.





O ja, er heeft zich nog iets van een unicum voltrokken dit weblog. Roel was 1 keertje (!) niet de eerste met het geven van een reactie. Maar zonder gekheid: dank voor het meelezen en reageren. Het is dan toch dat je niet helemaal alleen reist.








Tot een volgende fietsreis!


Gerrit

Reacties

Reacties

Conny

het was leuk, maar blij dat je weer heelhuids terug ben.groet Conny

Roel

En dat is 2 dan ?
Jammer man, leuk weer om te lezen en die prachtige plaatjes te zien
Gelukkig bleef het matras liggen, ?
Wat zouden we zijn zonder ducttape hé
Misschien dat ons Volendams duo daar nog een antwoord op heeft

Wel thuis/welkom thuis

Marleen

Ontzettend meegenoten weer van deze reis door Tunesië door je leuke verhalen en mooie foto’s.
Goede terugreis voor komende nacht alvast?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!