De Lustige Reiziger

Trekking

Lieve lezer,

Zonder dat we het beiden wisten heeft U onlangs meegedaan aan een prijsvraag.

Wees gerust. U ziet nergens aan vast maar eh....toen ik U vroeg om te raden waar wij onze fietskettingen strak zouden trappen. Toen ik U vroeg waar onze banden de teer van het asfat zouden doen slijten. Toen ik U onlangs vroeg welk land met angst en beven naar onze komst uitziet. Wat toch het land zou zijn waar ze nu al de economische schade van ons verblijf in kaart aan het brengen zijn. The country waar ze nu al de straten afzetten..........

Na dat bericht.Toen. Toen reageerde U massaal.

Sommige van U dachten dat wij naar Nova Zembla zouden vertrekken. Of naar Rwanda (niet slecht gedacht trouwens want dat is het enige Afrikaanse land waar je op dit moment van schrijven naar toe kan reizen). Een aantal van U dachten dat we eindeloze rondjes rond ons eigen huis zouden fietsen. Er was zelfs iemand die dacht dat we een trekking zouden doen. Of dat we zouden gaan bergkammen. Allemaal goed bedacht natuurlijk. En het had ook best gekund. Voorwaar geen slechte gedachten. En misschien leuk voor later. Echter dat gaan wij niet doen.

Nee.

Wij gaan fietsen van Kopenhagen naar ........eh.....ja......dat is nog wat onduidelijk. Kan Groningen worden. Emmen (of all places). Of naar huis. Hangt van onze zin, tijd en conditie af. Zeker is wel dat we drie weken de tijd hebben. En ook zeker is dat de route ongeveer 950 kilometer zal bedragen en dat we zoveel mogelijk op kleine paadjes en onverharde weggetjes zullen fietsen.

Aanstaande dinsdag hopen we in Denemarken te arriveren. Woensdag vangt de fietstrip aan.

Een zekerheidje gaat zijn (en U mag dit opvatten als een stevige waarschuwing) dat bepaalde personen er in dit weblog er flink van langs gaan krijgen. Afzagen bij de enkels gaat een geheel nieuwe betekenis krijgen. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan zweefteef ‘ Lieke van Lexmond’. En haar zus. Die kunnen beter op korte termijn emigreren. Naar Nova Zembla of zo. Of Rwanda. Die gaan er flink van langs krijgen. En ook onze Defensie minister - in haar vrije tijd tevens in te huren als tuinkabouter - mevrouw Ank Bijleveld. Die gaan er in dit weblog niet helemaal ongeschonden vanaf komen. Zomaar een greep uit mijn irritatie grabbelton.

Maar naast deze iriitatieongein gaat het zeer vermoedelijk ook een bijzondere reis worden. En daar ga ik U mooi nu nog niets over vertellen. Echter rond fietsdag 7 of 8 leest U hier meer over. Stay tuned.

Ok.

Toen ik U enkele dagen geleden vroeg naar welk land wij zouden afreizen, toen was dat een vrij impulsieve actie. U mag weten: het inpakken van alle spullen, is voor mij DE absolute HEL. Geen hoofdletter aan gelogen. Ik kan er niet tegen om een pakklijst van 8 A4tjes (lettertype Arial 8!!) door te moeten worstelen. Dan die spullen te moeten zoeken, Vinden. En daarna planmatig in een tas moeten proppen. Echt, ik trek dat slecht. Ik raak er elke keer licht ontspoord door. Dat is mijn minst gelukkige dag van het jaar. Gelukkig is Joan er om die dag in goede banen te leiden..... (U heeft een beeld van de sfeer hoop ik).

Maar die tassen-spullen-foto is dus gemaakt op het moment dat we - na een hele dag zwoegen - bijna klaar waren.

Wat lief dat U toen reageerde op mijn bericht en foto. Spontaan ontstond het idee om een verloting te houden onder de inzenders. Daarom hebben we de namen van Willemijn, Willemijn B, Gerda, Roel, Marcel, Bram, Paul B en Lieke in een grote schaal gedaan. En in het bijzijn van onze Duitse notaris (en U weet die zijn zeeeeeeer betrouwbaar - in de oorlog ietsje minder - maar ok nu wel) hebben we een heuse trekking gehouden en heeft Joan een greep gedaan.

Ladies and Gentleman.......(roffeldepoffel)................the winner is: WILLEMIJN!

Willemijn je kunt je prijs uitkiezen op www.taartjesvantootje.com. En na onze fietsreis neemt Joan contact met je op welke koek/taartje je hebt gekozen en waar we die naar toe kunnen sturen/brengen.

Ok lieve vrienden. Mocht U niet gediend zijn van (mijn) ongein. U kunt zich vrij gemakkelijk afmelden van dit weblog. En mocht dat onverhoopt niet goed lukken, ga dan naar uw meest plaatselijke Gamma (vergeet uw voordeelpas niet, scheelt toch altijd wat). Koop een flinke hamer. En geef uw telefoon/IPad/Laptop/PC een flinke klap. En daarna nog 1. En mocht het ding nog bewegen, nog 1. Dat schijnt vrij effectief te zijn. U krijgt dan geen berichtjes meer.

Voor alle anderen: erugh leuk dat je meefietst.

Met een vriendelijke fietsgroet,

Gerrit (en Joan)






Reacties

Reacties

Roel

Lang in spanning gezeten, de kogel is door de kerk. Kogel niet gefrustreerd gaan gebruiken Gerrit.
Kopenhagen dus. Mooi
Enjoy

Albert-Jan

Fijne, inspirerende reis naar het noorden allebei!

Bram

Als dit de toon van de rest van je blog gaat worden Gerrit, dan kijk ik met genoegen uit naar het volgende. In de tussentijd vertrekken wij volgende week, dus, wellicht ga ik je ongein dus pas later lezen....
Voor nu (zoals de engelsen het zo mooi omschrijven: "I wish you Godspeed!" ), of -en misschien spreekt joullie dat meer aan, op z'n Drenth's: "Je hebt de banden vol met wind. Wie doet je wat!" .

Trap 'm an ouwe!

Sandra

Heel veel fietsplezier samen!!! Geniet ervan!
Ik kijk uit naar alle verhalen!

xxx

Willemijn

Een geweldige traktatie voor mij ? Woh wat heerlijk...heel benieuwd. Vandaag zijn jullie als ik het goed heb van start gegaan, jullie krijgen voorlopig een droogte periode, heerlijk..geniet van het nazomeren, en wees voorzichtig.

Willemijn

Ik geniet altijd van jullie verhalen, ik blijf jullie volgen, mijn laptop hou ik heel.

Willemijn

Waar zijn jullie op het moment, prachtig weer om te fietsen, af en toe en buitje maar dan even een stop inlassen en daarna weer vrolijk verder toch..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!