De Lustige Reiziger

Love, Reign O’er Me

Het nummer ‘Love Reign O’er Me’ van de Britse band the Who vind ik een van de meest mooie nummers ooit gemaakt. Ik moest er vandaag - al fietsend - een aantal malen aan denken. Al had ik wat moeite om de liefde te ontdekken……

Na een welverdiende rustdag en nacht doen we onze luikjes open en ………blijkt het te ………regenen.

En daarmee lieve lezer is het verhaal voor vandaag verteld. Gehuld in onze regenpakken hebben we de tanden gezet in de 50 fietskilometers die ons in de havenstad Conil de La Frontera zullen brengen.

Hoe zal ik het zeggen: Je hebt regen en je hebt regen.

We worden de hele getrakteerd op slagregens die hun weerga niet kennen. Het is geen moment droog. We houden halverwege de rit een tussenstop en zijn drijfnat. Doorweekt. Onze haren kunnen baantjes trekken in de capuchon. Onze tenen kunnen watertrappelen in onze schoenen. Alles wat niet waterdicht is wordt kletsnat. Echter, ook wat waterdicht verondersteld wordt te zijn, houd het ook niet helemaal dry.

Er is niet veel aan. We houden de moed erin. En dat is een prestatie op zich.


We rollen Conil de La Frontera binnen, vinden een hotelkamer, en hangen onze natgeworden spullen te drogen.


Onze doorweekte schoenen bewerken we met een Föhn. En stappen onder iets van een warme douche.

Het is even doorbijten.


Gerrit
Afstand: 50 km

Reacties

Reacties

Roel

Bijna Nederlandse omstandigheden zeg. Balen hoor.

Hier vroor ik 2 dagen van de fiets af

Sterkte, hopelijk breekt snel de zon ☀ weer door.

Boudewijn de Groot :Hoe sterk is de eenzame fietser

Willemijn

Groot gelijk, even een droog onderkomen opzoeken en alles drogen, lekker aan de wandel een dag is ook fijn, morgen weer een dag....

Walter

I’m siiinging in the rain ☔️?. Ook best een leuke klassieker. Maar eerlijk gezegd vond ik die film nog inspirerender dan dit van hemelwater doordrenkte verslag. Bah, jullie krijgen het wel voor de natte kiezen! Maar, na regen komt zonneschijn al weet je nooit wanneer. Bewonder jullie optimisme en doorzettingsvermogen.

Harrie

Goeie keus, die fohn !
mijn experiment met een magnetron was minder ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!