De Lustige Reiziger

Feliz Navidad

Lieve lezer.

We hebben het gebracht tot Jerez de La Frontera.

Het is momenteel beestenweer in dit deel van Spanje. Al dagen. Het woord ‘regen’ heeft een geheel nieuwe betekenis gekregen. Rivieren stijgen. Straten stromen over. Paraplu’s beheersen het straatbeeld. Onze regenkleding kan de plechtige belofte - om onze kleding en lijven droog te houden - niet langer houden.

Dat had die verkoper van Bever Sport destijds ook niet voorzien. “Nee meneertje, koekepeertje Pleijter, deze regenbroek van 130 europegeltjes gaat U gegarandeerd droog houden…..’. En ik dat fijne bedragje maar pinnen…….. Die verkoopknakker zou ik nu wel ‘s willen spreken!

Afijn.

Maar U kent ons inmiddels. Wij hebben onze sokken uitgewrongen. Onze natte haren naar achteren gekamd. Onze doorweekte lederen schoenen aangeschoten en hebben - op het enige droge moment (kerstavond tussen 19 en 22 uur) - een wandeling gemaakt in de historische kern van Jerez. We hebben wat kerst-sferige foto’s voor U geschoten. Maar dan ook alleen en speciaal voor U.

Hier komen ze:

Wij wensen U heel fijne Kerstdagen.

Gerrit & Joan

Albert-Jan

Dit is wel een bijzondere kerst voor jullie. Hoop dat het droger wordt en dat jullie 2 fijne dagen hebben. Feliz Navidad.

Roel

Hier is het een vriesdroge Kerst met een snijdend oosten windje. Net ruim 42 km te voet afgelegd en verkleumd.
Maar beter dan zeiknat ?
Mooie sfeer foto's
En Feliz Navidad ? voor jullie en jullie volgers

Gerrit

42 kilometer? Fantastisch! Roel, waar heb je dat gedaan?