De Lustige Reiziger

Sevilla

Gisteren ontbeten we - lekker vroeg - in een prettig sfeervol hotelletje in El Rocio. Daarna bestegen we onze karretjes (de volgorde van de eerder beschreven stappen is niet onbelangrijk!). Daarna gingen we op pad.

Naar Sevilla. Maar natuurlijk niet voordat we nog twee fijne gisteravond-El Rocio foto’s met U delen. Hierkomenze:

Ok, genoeg El Rocio.

In Sevilla ligt ons Waterloo van deze reis. Het werd een pittig ritje. Ruim 70 kilometer. Over heuvelachtige en niet altijd fijn onderhouden wegen.

Nadat we de nodige olijfgaarden gepasseerd waren hielden we na 30 kilometer een eerste rustpauze. We bunkerden wat de pot schafte (het was behelpen….) en trokken verder.

We hebben deze reis een drietal dagen beestenweer gehad. Regen, regen en nog ‘s regen. En koud! En wind!!

Echter, de afgelopen dagen verbeterde het weer zich. En werden we getraceerd (terwijl onze verjaardagen toch nog even op zich laten wachten) op Azuurblauwe luchten met zo hier en daar wat wolken. Maar die wolken konden het werk niet aan. En daarom was het lekker zonnig en een graadje of 20. Prima fietsweer.

De rit verliep allezins ok maar op het einde werden we toch gedwongen om nog wat klimwerk te verzetten. Halverwege de middag geraakten we op iets van een heuvel. Vanaf deze heuvel hadden we uitzicht op Sevilla. De stad lag aan onze eczeem-jeukende zweetvoeten.

Vanaf de heuvel zoefden we de laatste kilometers naar beneden en reden we via het oude expo 1992 terrein over blauwgekleurde gladde fietspaden de stad in. En vonden er snel een prettig hotelletje.

Vandaag konden we wat uitslapen. Tijdens zo’n fietsreis lukt dat meestal niet. Dan staan we vrij vroeg op om de fietsdag voor te bereiden en aan te vangen.

Vandaag hoeft dat vroege opstaan niet. Nou ja, dat is niet helemaal waar. We hebben een afspraak met een plaatselijke fietsgids, Edu. Edu zal ons in 2,5 uur - op de fiets - de highlights van Sevilla zal laten zien.

We treffen elkaarom 10.30 uurbij de ingang van het het Tourist Office. Het blijkt een toffe fietspeer te wezen die inmiddels 11 jaar in Sevilla woont. Hij kent elk molshoopje en verkeerd gelegen stoeptegel in Sevilla. Weet bovendien op een heel prettige en bescheiden wijze de nodige historische feitjes voor het voetlicht te brengen.

Hierbij ontvangt U geheel vrijblijvend, gratis en zonder enige verplichtingen de hoogtepunten van deze Sevilla-hoogtepunten-fietstour.

Lieve lezer.

Zelfs de mooiste films hebben een The End. De dikste E-readerboeken -waar U zo fijn in kan verdwalen - komen een keer aan iets van een eind. En de dikste stapel strips van Sjakie en de Wondersloffen raken eens uitgelezen. En dat einde geldt ook voor deze reis. Want dit was het lieve lezer.

Morgen trachten wij in Malaga te geraken. Vandaar vliegen we. En op 1 januari 2022 hopen we weer voet op thuisbodem te zetten.

Dank u wel voor het meelezen. En o ja, we hopen en bidden dat we het komende jaar Corona en de gevolgen wat onder controle gaan krijgen. We wensen dat iedereen in gezondheid en zonder angst kan leven en dat het ‘normale’ leven weer z’n gang kan nemen. Maar daar lijken we nog wel een ietsje van verwijderd……

Laten we hopen dat wie geveld is door Corona in 2022 helemaal gaat herstellen. Enne, voor wie geen corona heeft of heeft gehad: HOUWE ZO!

Totaal onbelangrijk in het licht van voorgaande, maar toch: er zijn plannen voor wat mooie fietsreizen in de maanden mei en september van het komende jaar. Uiteraard houden wij U (en Roel) op de hoogte!

En tenslotte: wij wensen U een prachtig en een zo gezond mogelijk 2022 toe.

Gerrit & Joan

Roel

Dank je wel Gerrit, de waarschuwing wordt op prijs gesteld

Mooi verhaal en prettig getraceerd ? op iets lekkers, of is het getrakteerd?
Anyway, mooie verhalen, prachtige foto s en soms ook andersom hé

Fijne jaarwisseling en een gezonder 2022 voor jullie en alle volgers
Proost ? ?

Harrie

Bedankt weer voor de mooie verhalen en foto's !
Ik wens jullie ook een heel mooi 2022 toe met de nodige fietstochten die dan wel gewoon door kunnen gaan

Willemijn

Wat een prachtige fotoos weer, jullie laten ons mee genieten....de taart ziet er goed uit, jarig ? Of zo maar....en het weer zit gelukkig ook mee...

Willemijn

Thuis....een mooi gezondheid voor 2022! En heel veel mooie tochten ....

Paul B.

Dank Gerrit & Joan voor de mooie verhalen en de herkenbare foto’s.
Gelukkig nieuwjaar ?

Jolanda

Dat waren weer hele mooie verhalen en schitterende foto's! Jullie ook de beste wensen voor 2022?