De Lustige Reiziger

Koninginnenwaterwijn

Lieve lezer.

Vandaag is een heel speciale dag.

Vandaag zal ik Koningin Alia de hand schudden. Het kan ook een corona-boks worden. Of een virusvrij-elleboogje. Of een kleffe lebberige mondkapjes-tongzoen. Maar hoe het ook zal gaan: de Koningin en ik zullen elkaar vandaag voor het eerst ontmoeten.

Ik moet er wel bij zeggen: tis nogal een geheime afspraak. Een schimmige date. Die in het donkerste geniep zal plaatsvinden. Ons geheimpje. Niemand mag er van weten. Het is eigenlijk een beetje ‘vreemdgaan’.

Joan mag er absoluut niets van weten. En vanuit die gedachte bezien is het misschien helemaal niet zo handig dat ik dit ‘geheimpje’ nu via de medium deel. Want Joan leest thuis mee……

Potdomme. Ik ben ook een vreemdganger van niks. De keren hiervoor dat ik ben vreemd gegaan liepen ook op een fiasco uit. Leverde vaak het nodige gedoe op. Liepen zonder uitzondering slecht af. Voor mij dan. Ben er gewoon niet gewiekst genoeg voor. Niet uitgekookt en handig genoeg. Ik ben er niet voor in de vreemdganger wieg gelegd.

Zoals met het meeste vreemdgaan (en U weet dat als de beste ervaringsdeskundige lieve lezer!): ik zou er eigenlijk van af moeten zien. Maar ja. De afspraak staat. Ik ben onderweg. Ik zit in een vliegtuig. Vlieg over de besneeuwde Oostenrijkse Alpen. En ondanks de inzet van al mijn communicatieve vaardigheden en alle charmes die ik in de strijd gooi: de piloot is niet te vermurwen. Die wil niet omdraaien. Er lijkt geen vreemdgang-weg (meer) terug.

De Koningin en ik zullen elkaar ontmoeten in het Oosten. Dat hebben we na rijp beraad besloten. Het was eigenlijk een wens van Alia (zo mag ik haar noemen), en met die wens heb ik - na enige aarzeling - maar ingestemd. Dat Oosten leek haar een goed gekozen plekje. “Alle wijzen zouden er vandaan komen”.

Maar goed, dat mag dan zo zijn. Als die er echt vandaan komen (wat ik betwijfel), dan zijn ze er nu dus niet meer. Dan zijn ze elders. En dan heb je aan al die wijsheid in het Oosten niets meer. En wat er blijft er daar dan over. Geen wijzen, maar domoren!

De schadelijke gevolgen daarvan zijn niet te overzien. Kijk maar ‘s naar de inwoners van onze eigenste Achterhoek…… (sorry liever lezers uit de Achterhoek). Maar die sorry-excuses neem ik meteen weer terug. Tis gewoon zo.

Maar goed, de contacten met Alia verliepen via de app. En via dat medium wil je geen relatiedingetjes bespreken. Geen discussies voeren. Geen conflicten uitvechten. Sniehandig. Ik heb het maar zo gelaten. Dus een prima gekozen plekje. Dat Oosten.

Ik heb er we een eisje tegenover gesteld (en dan bedoel ik niet zo’n lekker lik-ijsje met bulten slagroom…..). En die eis is dat we elkaar weliswaar in het Oosten ontmoeten, maar dan wel precies in het midden. Aha, daar had ik onze Alia te pakken. Had ze geen zin in. Moest ze even van slikken. De keel schrapen. Moest ze toch even een litertje of wat water bij de Koninginnewijn gieten. Dat was een stevige concessie van haar kant. Tja, een relatie is geven en nemen Queen Alia!

Onze ontmoeting gaat dus precies in het midden van het Oosten plaatsvinden. Je zou kunnen zeggen: het Midden Oosten.

Ik voel mijn hart wat sneller kloppen. Ik zie er naar uit om haar te ontmoeten.

Maar eh….. ze wil nog wel ‘s een loopje nemen met eenmaal gemaakte afspraken. Ze heeft een twijfelachtige naam op dit punt. Maar s kijken of ze er ook echt is. Op ons fijne donkere afspraak plekje. Met de beloofde uitgerolde rode loper, alcoholvrije bubbels, roze koeken, salmialknotsen en ….

……borrelnootjes.

Uw eigenste vreemdganger en dienaar te allerstond.

Conny

fijne vakantie en doe voorzichtig.lieve groet Conny

Roel

Hoi 's schuinsmarcheerder, wel recht blijven fietsen hoor.
Dat zou moeten lukken in het alcohol vrije.....

Geniet man, goed insmeren hé

Bedankt voor je mail trouwens, de zwarte Cube deed het weer geweldig

Dank je wel Conny!

Gerrit

Ga voorzichtig doen Roel. Fijn dat de CUBE nog steeds z'n werk doet!

Walter

Geboren in de Achterhoek en nu woonachtig in de ten westen daarvan gelegen Flevopolder. Ik mag mij dus tot de Wijzen rekenen. Gerrit, bedankt voor de bevestiging ☺️.
Ik zie op de uitrustingsfoto geen scheve schaatsen, dus dat vreemdgaan zal wel een andere vorm aannemen? Misschien een nieuw zadel in de Mysterybox?
En Joan, geen zorg. Die Queen Alia wordt één grote teleurstelling. Valt in het niet bij Empress Joan, ook wel bekannt als “die Kaiserin”.

Joan

Mach dir keine Sorgen, Kaiserin von Keeken ist total entspannt ?

Willemijn

Zo zonder Joan, alles allen doen zonder Joan, zal je tegen vallen, toch wens ik je een fijne ontmoeting en een goede reis.

Paul B.

Veel plezier Gerrit