De Lustige Reiziger

DanaZout

Ik kan er kort over zijn. De rit - van maar 40 kilometer - naar Dana heeft me volledig uitgeput.

Stijgingspercentages van soms 16 procent maakten dat ik mijn fiets vaker liep te duwen dan me lief was. En als duwen niet meer ging, dan ging ik er maar aan trekken. Zo met m’n rechterhand achter het zadel en dan maar proberen het vehikel een paar meter verder te trekken. Dan weer uithijgen. Dan weer duwen. Dan weer uithijgen. Dan weer trekken. Dan weer……affin, U heeft een beeld. Over de laatste 4 kilometer - tot de afdaling - heb ik anderhalf uur gedaan. Ik was kapot.



De allerlaatste 2,8 kilometer naar Dana gaan zo steil naar beneden dat mijn remmen het remwerk niet aankonden. En dan krijg je een tegengestelde beweging als zoeven beschreven. Een vermoeide man die een zwaar beladen fiets probeert tegen en in bedwang te houden. ‘M zodanig af te remmen dat ie niet als een ongeleid projectiel naar beneden stuitert.

Over dat allerlaatste stukje afdaling heb ik ruim een uur gedaan.

Tegen vieren wankel ik het daldorpje Dana- uitvalsbasis van veel langeafstandwandelingen - binnen. Ik ben tot op mijn fietsveters versleten. Elke vorm van humor heeft mijn geest verlaten. Elke spoortje van energie is uit mijn lijf getrokken. Ik vraag me oprecht af hoe leuk dat fietsreizen eigenlijk nu wel is. Ik moet aan een collega denken die van tijd tot tijd naar zo’n all-inclusive vakantie-oord gaat. DAT WIL IK NU OOOOOOOOKKKKKK!!!!!

Een niet al te beste kamer staat (na veel overleg en gedoe) op me te wachten. De douche geeft geen water. Het bed loopt schuin af. Elektriciteitsrekening zal niet betaald zijn, want er komen geen Volts uit he stopcontact. De deur klemt en kan niet op slot.

Ik ontdoe mijn pakezel van alle bagage. Ontdoe me van mijn zout-uitgeslagen-kleiding. Ga op het bed liggen. En moet moeite doen - vanwege de schuinte - om er op te blijven liggen. Ik voel me potdomme net een acrobaat. Maar dan wel een heel vermoeide acrobaat!

Dat lieve lezer, Dat moet het voor vandaag maar even zijn.

Gerrit
Dana, 40 km

Reacties

Reacties

Walter

Gerrit, je bent net een borrelnootje. Zout korstje, aerodynamisch rond geslepen, pittig! Ik verheug me nu al op de afterparty van deze reis.

Gerrit Pleijter

Ik ben dol op borrelnootjes Walter....

Roel

Wow, wat een vakantie plezier zeg. Heftig Gerrit.
Dan baal je wel van zo 'n kamer met niets ook.

Gelukkig kan je dan dromen van de Nick & Simon cover : Spring maar achter op.

Na een nachtje slapen dan weer vol energie voor de voortgang?

Lida

Kanjer!
Hoop dat dit de pittigste dag was?

Gerrit Pleijter

Hoop ik ook Lida! Dank je wel voor je bemoedigende woorden.

Paul B.

Niet zo piepen Pleitemans , kan merken dat je de oorlog niet meegemaakt heb daar fietsten we met houten wielen dat was me wat ..

Succes en toch maar genieten er komen vast weer mooie ritten aan .

Gerrit Pleijter

Pieeeeeeeeeeeeppppp!

Anja

Ook leuk een foto van jou te zien Gerrit. WAt een landschap daar.

Gerrit Pleijter

Dank je wel Anja!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!