De Lustige Reiziger

Luxemburg

Ik moet een jaar of 19 jaar geweest zijn.

Op mijn derde fietsreis ooit (na Engeland en Denemarken) zette ik koers naar België en Luxemburg.

Daar ontmoette ik in de hoofdstad van Luxemburg een groep jongeren waaronder een Marokkaan. We trokken wat dagen met elkaar op en bij het afscheid nodigde hij me uit om een keer de stad - waar hij woonde - te bezoeken.


Lieve lezer. Gisteren heb ik mijn anker uitgegooid in Rabat.

Was nog een heel gedoe. Want zo’n anker is best zwaar. En het gooien van zo’n ding (in m’n eentje, want Joan is niet mee deze reis) valt voor de drommel nog niet mee.
Daarbij neemt het gevaarte best veel ruimte in. De fietstassen zijn best wel ruim maar ze kennen hunnie beperkingen qua capaciteit. Mede daarom heb ik de ketting (die aan het anker vast hoort te zitten) achterwege gelaten. Daarbij: die dingen raken trouwens en by the way ook altijd in de knoop…..is altijd geklooi om ze uit de wierewar te halen….

Maar goed, alleen het anker. Geen ketting dus.

Wat ook weer een probleem met zich meebrengt. Want wanneer ik het anker uitgooi, krijg ik het weerhakerige ijzerwerk met geen mogelijkheid weer naar binnen gehengeld. Kortom: ik moet steeds op zoek naar een nieuw anker. Gekloot dus. Tijdrovende bezigheid en knap irritant. Hier langs de Atlantische kust in Rabat zal ik nog wel slagen in mijn zoekpogingen. Maar meer landinwaarts zou het wel ‘s een helse zoektocht kunnen worden……

Afijn.

Ik ben in Rabat dus. Geen gelul meer. Hier komen de foto’s van een fijne dagwandeling die voerde door de ommuurde medina, de oude Kasbah en de grootste begraafplaats van Marokko (met 25000 graven):


O ja, ‘mijn’ Luxemburgse Marokkaan. Die me dus 38 jaar geleden heeft uitgenodigd om ‘s naar zijn stad te komen zou hier dus ergens kunnen rondlopen. Ik ben wat aan de late kant. Maar kzou zo bij ‘m binnen kunnen lopen. En een gezellig glaasje muntthee binnenslurpen. Zou leuk zijn om nog ‘s wat herinneringen op te halen. Maar ja. Geen idee waar ie woont. Ik geloof dat ie Mohammed heette.

Ik ga ‘s kijken of er bij iemand een (scheeps)belletje gaat rinkelen als ik die naam hier op straat ‘s laat vallen……


Gerrit

DAG 2
Zaterdag 7 januari
Mohammedia - Rabat
70 km

DAG 3
Zondag 8 januari
Rabat
- km

Reacties

Reacties

Lida

Mooie foto’s en zo’n dagje wandelen is vast ook heel fijn.

Walter

Prachtige foto’s. En je hebt er mooi weer bij. Hoe is de temperatuur?
Trouwens, was het niet Ahmed? Kun je ook nog proberen.

Roel

Duidelijk voor anker Gerrit.
Nog een koningsstad bezocht dus.
Prachtige sfeervolle beelden geschoten

Enjoy

Roel

Ouderdom Gerrit, twee keer hetzelfde verhaal??

Gerrit

Het zal de leeftijd zijn Roel.

Roel

Jonge God ben je hoor ??

Claudine

Prachtig land Marokko. Ik ga van je foto’s en verhalen genieten. Veel plezier en succes met je tocht!

Sandra

Ohhh als hij Mohammed heet, dan vind je hem wel!

chris

mocht je het adres van Mohammed willen, app mij dan even. Ik ken hem :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!